Kurtuluş Gerçekleri NOTLAR Yeniden Doğmak Ders 9
Bakın, yeni bir şey yapıyorum!
Olmaya başladı bile, farketmiyor musunuz?
Çölde yol, kurak topraklarda ırmaklar yapacağım. Yeş 43:19
Belki
fark ediyorsunuz: Yüce Tanrı çöl olan bu yaşamda size yeni bir Yol ve yanında da
hayat ırmakları yapmaya başladı. Geçen
dersimizde, biz imanla Mesih’in kanını ve Ruh’unu üzerimize alınca, hem
suçlarımızdan tümden af edildiğimizi, hem de yeni ve sonsuz yaşama girmiş olduğumuzu
okuduk. Bu yeni yaşamın başlangıcı
yeniden doğuştur. Çölde yeni akan derelerin suları nasıl etrafına hayat
veriyorsa, ve hatta çölü çayıra dönüştürebiliyorsa, o şekilde dirilmiş İsa
Mesih’in içimize döktüğü Kutsal Ruh, yaşamımızı kuraklıktan Tanrı’nın bahçesine
dönüştürüyor.
Düşkünlerle
yoksullar su arıyor, ama yok. Dilleri
kurumuş susuzluktan. Ben RAB, onları
yanıtlayacağım, Ben, İsrail’in Tanrısı, onları bırakmayacağım. Çıplak tepeler üzerinde ırmaklar, vadilerde
su kaynakları yapacağım. Çölü havuza,
kurak toprağı pınara çevireceğim. Yeş
41:17-18 Bu suların Kutsal Ruh
olduğu Yeşayanın devamından anlaşılıyor:
Susamış toprağı sulayacak, kurumuş toprakta dereler akıtacağım. Çocuklarının üzerine Ruhum’u dökecek, soyunu kutsayacağım. Akarsu kıyısında otlar arasında yükselen
kavaklar gibi boy atacaklar. Yeş 44:3-4 İsa Mesih’in, Kutsal Ruh’u iman edenlere
vereceğini anlatırken, Bir kimse
susamışsa bana gelsin, içsin. Kutsal
Yazı’da dendiği gibi, bana iman edenin ‘içinden
diri su ırmaklar akacaktır’ (Yuh 7:38), diye seslendiği sözler
Tanrı’nın Yeşaya’ya verdiği bu vaatlerin özünü ilan ediyordu. ‘İnsan’ın Düşüşü’ adlı 5. derste Tanrı’nın
bahçesinden çöle kovulduğumuzu öğrendik.
Yeniden doğuşta ise her birimiz Tanrı’nın bir bahçesi olarak yeniden
yaratılmış oluyoruz. Pınar
başındayız. Yeniden doğuşta Yaşam Nehri
içimizden akıyor. Aden Bahçesinde olduğu
gibi Yaşam Ağcı olan Mesih ortamızdadır.
Her türlü iyi meyveyi Tanrımıza sunmayı öğrenmekteyiz.
İsa Mesih’in Ölümüne ve Dirilişine iman
ederek, O’nun Ruh’unu içinize kabul etmekle, yeniden doğdunuz mu?
İsa ile Nikodim arasında Yeniden Doğmakla ilgili bir
Diyolog (Yuh 3:1-16)
Yahudiler’in
Nikodim adlı bir önderi vardı.
Ferisilerden olan bu adam bir gece İsa’ya gelerek, ‘Rabbi, senin
Tanrı’dan gelmiş bir öğretmen olduğunu biliyoruz. Çünkü Tanrı kendisiyle olmadıkça kimse senin
yaptığın bu mucizeleri yapamaz’ dedi.
İsa ona şu karşılığı verdi: ‘Sana doğrusunu söyleyeyim, bir kimse
yeniden doğmadıkça Tanrı’nın Egemenliğini göremez.’
Nikodim İsrail halkının en büyük
hocalarından biriydi. Ferisi mezhebine
ait olduğu için Nikodim çok dindardı, peygamber Danyel gibi günde üç kere Yüce
Tanrı’ya secde ederdi. Öyle bir hocaydı
ki sürekli Tevratı ve Zeburu çalışıp derin düşünürdü. O, Tevratı, Zeburu ve Peygambelerin Yazıları,
ve de nice başka dini bilgileri ezberlemiş ve araştırmıştır. Bu büyük yorumcu ve hakim İsa Mesih’in kişiliğinde
Tanrısal bir güç görüp onunla gizlice görüşmeye gidiyor. Nikodim İsa’dan bir şok haber alıyor. İsa Mesih bu adamın bütün niteliklerine,
hizmetle dolu uzun yaşamının verdiği tecrübelerini tümden yetersiz saydı. İsa onun yeniden doğması gerektiğini, yoksa
Tanrı’nın Egemenliğini bir türlü görmeyeceğini söylüyor. Tanrı’nın Egemenliği Tanrı’nın yeni
yaratacağı yeni gökle yeni yeryüzüdür.
Orada ölüm yok, kötülük yoktur. Sonsuz
sevinç, sevgi ve doğruluk, çağlar boyunca vardır. Ancak İsa Mesih, şimdiden bir insanın ölümden
yaşama geçişini yapması lazımdır diye öğretiyor. Biz şimdiden, bu gelecekteki yeni
yaradılışın vatandaşı olarak doğmamız gerek. Yaşlı Nikodim için bu zor geldi.
Nikodim, ‘Yaşlanmış bir adam nasıl doğabilir? Annesinin rahmine ikinci kez girip doğabilir
mi?’diye sordu. Nikodim bilge bir
alimdir. İsa’nın ‘yeniden doğmalısın’
mesajının ruhsal bir doğumla ilgili olduğunu anlıyor. İsa’nın mecazını mecazla karşılıyor. Nikodim, yaşama yeniden başlamak, annemizin
rahmine bir daha girmekten daha zordur, diye direniyor. Yani yeniden doğmak imkansızdır: alışkanlıklarımız,
dünyaya olan bakışımız, değerlerimiz ve hatırılarımız, bütün pişmişliğimiz ve
pişmemişliğimiz yeniden doğmamıza karşı aşılamaz engellerdir. Yeni den doğmak nasıl olabilir?
İsa
şöyle yanıt verdi: ‘Sana doğrusunu
söyleyeyim, bir kimse sudan ve Ruh’tan doğmadıkça Tanrı’nın Egemenliği’ne
giremez. Bedenden doğan bedendir,
Ruh’tan doğan ruhtur. Sana, ‘Yeniden
doğmalısınız’ dediğime şaşma. Yel dilediği yerde eser; sesini işitirsin, ama
nereden geldiği nereye gittiğini bilemezsin.
Ruh’tan doğan herkes böyledir.’
Demek su lazım. Nasıl bir
su? Yaşam suları olan Kutsal Ruh lazım. Ancak O olunca, O akınca, O esince, insan
yeniden doğabilir. Yani yeniden doğma
Tanrı’nın bir insanı yeniden yaratmasıdır. Tanrı dünyayı bu şekilde yaratmaya başladı: Yer boştu, yeryüzü şekilleri yoktu; engin
karanlıklarla kaplıydı, Tanrı’nın Ruhu suların üzerinde dalgalanıyordu. Tanrı, ‘Işık olusn’ diye buyurdu, ve ışık
oldu. Yar 1:2,3. Tanrı’nın gelecekte yeni yaratacağı dünya
ruhsal ve kutsal olacak. İnsan o dünyaya
hazır olabilmesi için şimdiden çok farklı olması gerek. Ruhsal olması lazımdır. Doğal insan bedenden, yani bir anne ve bir
babadan, doğar. Ruhsal ve sonsuza dek
yaşayacak insan ancak Ruh’tan, yani Tanrı’dan doğar. Biz bu Kutsal Ruh’un haraketlerini göremeyiyoruz. Ancak etkilerini görebiliyoruz. Tanrı’nın Ruh’unun çalışıtığı ortamlarda
insanları karanlıktan ışığa, doğal bir yaşamdan ruhsal bir yaşama
değişmektedirler.
Nikodim hoca inanmamaya meğillidir. Nikodim
İsa’ya ‘Bunlar nasıl olabilir?’ diye sordu.
İsa ona şöyle yanıt verdi: ‘Sen İsrail’in öğretmeni olduğun halde
bunları anlamıyor musun? Sana doğrusunu
söyleyeyim, biz bildiğimizi söylüyoruz, gördüğümüze tanıklık ediyoruz. Sizler ise bizim tanıklığımızı kabul
etmiyorsunuz. Sizlere yeryüzüyle ilgili
şeyleri söylediğim zaman inanmazsanız, gökle ilgili şeyleri söylediğimde nasıl
inanacaksınız? Gökten inmiş olan İnsanoğlu’ndan başka hiç kimse göğe
çıkmamıştır. Yeniden doğmak
yeryüzünde bir gerçektir. Bir kurtuluş
gerçeğidir. İnsanların Kutsal Ruhun
gücüyle, İsa Mesih’in İsmiyle derinden değişip dönüştükleri yeryüzünde olup
biten bir olaydır. Gökten tek inmiş ve
çıkmış olan Tanrı’nın biricik Oğlu vardır.
O’nun, yeniden doğmalıyız, ve bu iş Kutsal Ruh ile mümkün olduğunu söylemesinden
sonra, bu kurtuluş gerçeğinden emin olmamız gerek. Yeniden doğmak bir ‘olmazsa olmaz’dır. İsa Mesih’in bu sözlerinden emin olmamız da
şarttır.
İsa’nın bizi kurtaran ölümüne iman etmek,
yeniden doğmak için tek yoldur. Musa çölde yılanı nasıl yukarı kaldırdıysa,
İnsanoğlu’nun da öylece yukarı kaldırılması gerekir. Öyle ki, O’na iman eden herkes sonsuz yaşama
kavuşsun. İsa bu şekilde ölümünü
anlatıyor. Nikodimin Tevrattan bildiği bir olaydan örnek alıp kendi gelecekteki
çarmıhta olacak ölümünü bu örneğe benzetiyor.
Örnek olayın öyküsü şöyledir:
İsrail oğulları ve Musa, Edom ülkesinin çevresinden geçmek için Kızıldeniz yoluyla Hor Dağ’ndan
ayrıldılar. Ama yolda halk
sabırsızlandı. Tanrı’dan ve Musa’dan
yakınarak, ‘Çölde ölelim diye mi bizi Mısır’dan çıkardınız?’ dediler, ‘Burada ne ekmek var, ne de su. Ayrıca bu iğrenç yiyecekten de tiksiniyoruz!’
Bunun üzerinde RAB halkın arasına zehirli yılanlar
gönderdi. Yılanlar ısırınca
İsrailliler’den birçok kişi öldü. Halk
Musa’ya gelip, ‘RABden ve senden yakınmakla günah işledik. Yalvar da, RAB aramızdan yılanları kaldırsın’
dedi. Bunun üzerine Musa halk için yalvardı.
RAB Musa’ya ‘Bir
yılan yap ve onun bir direğin üzerine koy.
Isırılan herkes ona bakınca yaşayacaktır’ dedi. Böylece Musa tunç bir yılan yaparak direğin
üzerine koydu. Yılan tarafından ısırılan
kişiler tunç yılana bakınca yaşadı. Say
21:4-9.
Eski insanlar bazen suçların karşılığı
olarak kurban kesmektense, Tanrı’dan aldıkları cezaya benzetilmiş bir heykel
yapıp Tanrı’ya sunarlardı (1. Sam 6:1-9).
Bu heykelleri sunmak, benzedikleri cezaların Tanrı’dan geldiğine ve
haklı olduğuna bir itiraftı. İsa Mesih
çarmıhta bizim ölüm cezamıza benzetildi.
Biz O’nu sunmadık. Tanrı O’nu bir
kurtuluş olarak bizim için sundu. Tanrı,
biricik ve sevgili Oğlunu bizim cezamızla özdeşleştirdi.
Ölmekte olan İsraillileri düşünelim. Yılanlar onları ısırmıştı. Çaresizce mahvoluyorlardı. Musa’dan bir ilan kulaklarına geliyordu:
‘Tunçtan yapılmış bu yılana bakın!
Kurtulursusuz!’ Tunçtan yılana uzaktan bakıyorlardı. Tek çare bakmaktır. Bakmakla günahların cezası kendilerinden
kaldırılıyor. Isırılmış olanlar kesin
bir ölümden yaşama dönüşüyorlar. Aynı şekilde kimse suçlu olduğunu ve ölümü hak
ettiğini anlıyorsa, tek çaresi çarmıhta kaldırılmış İsa Mesih’in ölmesine
imanla bakmasıdır. İmanla bakanın bütün suçluluğu kendisinden kaldırılıyor. Kendisi kurtuluyor. Bu ölümden sonsuz yaşama olan geçiş ise
Kutsal Ruh’un içimizde yarattığı yeniden bir doğuştur.
İsa Nikodim’e bu benzetmeyi verdikten
sonra, yeniden doğuş Tanrı’nın sevgisine ve Oğluna imanla yaşadığımız sonsuz bir
mucizenin olduğunu anlatıyor. Çünkü Tanrı dünyayı o kadar çok sevdi ki,
biricik Oğlu’nu verdi. Öyle ki, O’na
iman edenlerin hiçbiri mahvolmasın, hepsi sonsuz yaşama kavuşsun. Yaşama kavuşmak bir doğuştur, ve bu doğuş en
büyük mucizedir. Bu doğuş, yeni ve
sonsuz yaşamı, imanla size verilecektir.
İsa bu yeniden doğmak ayrıcılığı Kendisini
yaşamlarına kabul edenlere veriyor: Kendisini
kabul edip adına iman edenlerin hepsine Tanrı’nın çocukları olma hakkını
verdi. Onlar ne kandan, ne bedenden, ne
de insan isteğinden doğdular; tersine, Tanrı’dan doğdular. Yuh 1:12, 13.
Yeniden Doğmuş Kişi Ne Yapmalıdır?
Gerçeğe uymakla
kendinizi arıttınız, kardeşler için içten bir sevgiye sahip oldunuz. Onun için birbirinizi candan, yürekten
sevin. Çünkü ölümlü değil, ölümsüz bir
tohumdan, yani Tanrı’nın diri ve kalıcı sözü aracılığıyla yeniden doğdunuz. Nitekim, ‘İnsan soyu ota benzer, bütün
yüceliği kır çiçeği gibidir. Ot kurur,
çiçek solar, ama Rab’bin sözü sonsuza dek kalır.’ İşte size müjdelenmiş olan söz budur. Bu nedenle her kötülüğü, hileyi,
ikiyüzlülüğü, kıskançlığı ve bütün iftiraları üzerinizden sıyırıp atın. Yeni
doğmuş bebekler gibi, hilesiz sütü andıran Tanrı sözünü özleyin ki, bununla
beslenip büyüyerek kuruluşa erişesiniz.
Çünkü Rab’bin iyiliğini tattınız.
1. Pet 1:22-2:3
Elçi Petrus yeniden doğmuş insanlara
yazıyor. Yeniden doğdukların ispatları bellidir. Tanrı’nın Sözüyle kendilerini arıttılar,
imanlı kardeşlerine olan bir sevgileri vardır.
Ne yapmalıdırlar? Daha derinden
sevmeleri gerekmektedir. Neden? Bu yeni hayat geçici değildir,
sonsuzdur. Sevgi sonsuz yaşamın baş
niteliğidir. Sevgi Tanrı’nın sonsuz
yaşamın özüdür. Sonsuz yaşama sahip
olanlar sonsuz sevgiyle sevmeyi candan öğrensinler.
Her doğan yavrunun bir DNAsı var, yani geldiği
bir tohumu vardır. Yeniden doğuşun DNAsı
sonsuza dek kalıcı ve diri Tanrı’nın Sözüdür.
Bu Söz ile yeni yaşam bulduk.
Kimliğimiz ve niteliklerimiz bu DNA’dan, yani İncil’den, büyüyüp
gelişmektedir.
Tanrı’nın Sözü yalnız bir DNA değil de,
bizi güçlü bir şekilde sonsuz yaşam için besleyen bir süttür. Bu Sözü kana kana içmek için bir iştah lazımdır. İştahı açmak için, iştahımızı engelleyen
bütün hastalıkarımızı arkada bırakmak gerekir.
Eski yaşamamızda ruhumuzu dağıtan ve kirleten her şeyini bırakıp,
bebekler gibi Tanrısal sütü gayretle emmek lazım. Ememeyen bebeklerin hastalıklarının teşhisi
alınsın, tedavisi hemen başlasın. Yeni
doğanın iştahı tam olması normaldir. Ruhsal olarak isteksiz yeni iman eden kişi
hasta bir bebektir. O kişi günahını
tespit edip itiraf etsin. Yüce Baba
hemen af edip kucaklar. Öyle biri bu
hilesiz süte hilesizce dönsün.
Yeniden Doğan Kişi Nasıl Biri?
O’nun doğru
olduğunu bilirseniz, doğru olanı yapan herkesin O’ndan doğduğunu
bilirsiniz. 1. Yuh 2:29. Yeniden doğan kişi Babasına benzemeye
başlamış birisidir. Böyle birisi için
doğruluk yapmak içten geliyor.
Tanrıdan
doğmuş olan, günah işlemez. Çünkü
Tanrı’nın tohumu onda yaşar. Tanrı’dan
doğmuş olduğu için günah işleyemez. Doğru
olanı yapmayan ve kardeşini sevmeyen kişi Tanrı’dan değildir. İşte Tanrı’nın çocuklarıyla İblis’in (bknz
Ef. 2:1-3 hepimiz İblisin çocukları olarak yaşıyorduk) çocukları böyle ayırt edilir.
1. Yuh 3:9, 10. Yeniden
doğmuş bir kişi eski yollarında devam edemiyor.
İçinden gelmiyor. Artık ona günah
gerçekten ters geliyor. O yeni bir
yaradılış olarak eski yaradılıştan çok farklılaşmaya başlıyor. Başka ayetlerde yeniden doğmakla günahsız bir
yaşama girmiyoruz diye öğreniyoruz (1. Yuh 1:5-11). Ancak yeniden doğmak günahtan ve nefretten,
doğruluğa ve sevgiye bir dönüşümdür.
Sevgili
kardeşlerim, birbirimizi sevelim. Çünkü
sevgi Tanrı’dandır. Seven herkes
Tanrı’dan doğmuştur ve Tanrıyı tanır.
Sevmeyen kişi Tanrı’yı tanımaz.
Çünkü Tanrı sevgidir. 1. Yuh 4:7-8.
Yeniden doğmuş kişi Tanrı’yı tanıyan biridir. O Tanrı’yı öylece tanımıştır ki Tanrı’nın
benzeyişine dönüşmektedir. Baba sevgidir.
O’nu tanıyan evlatlarıysa hep birbirini
sever.
İsa’nın
Mesih olduğuna inanan herkes Tanrı’dan doğmuştur. Baba’yı seven O’ndan doğmuş olanı da
sever. Tanrı’yı sevip buyruklarını
yerine getrimekle, Tanrı’nın çocuklarını sevdiğimizi anlarız. Tanrı’yı sevmek O’nun buyruklarını yerine
getirmek demektir. O’nun buyrukları da
ağır değildir. Çünkü Tanrı’dan doğmuş
olan herkes dünyayı yener. Bize dünyaya
karşı zafer kazandıran imanımızdır.
İsa’nın Tanrı Oğlu olduğuna iman edenden başka dünyayı yenen kim? 1. Yuh 5:1-5. Yeniden doğan başta olmak üzere, Nasıralı İsa
beklenen Mesih’tir diye iman eder; yani, Tanrı’nın Oğluna iman eder. O
kurtarıcımızdır, bizim ve dünyanın bütün kötülüğünü Yenendir. Dolayısıyla yeniden doğan kişi dünyaya kulak
vermektense, Tanrı’nın buyruklarına kulak veriyor. Yeniden doğan, Tanrı’nın emirlerini yerine
getirmekle kardeşlerini doğru bir şekilde sevdiğinden emin olur. O Tanrı’nın buyruklarından bağımsız bir sevgi
aramaz. Yeniden doğan için Tanrı’nın emirlerini
tutmak ağır bir yük değil, bir zevktir, çünkü artık dünya’nın kötülük sesini
takmıyor. Yeniden doğan zaferlidir,
ümitle doludur.
Rabbimiz
İsa Mesih’in Tanrısı ve Babası’na övgüler olsun. Çünkü O büyük merhametiyle yeniden doğmamızı
sağladı. İsa Mesih’i ölümden dirltmekle
bizi yaşayan bir umuda, çürümez, lekesiz, solmaz bir mirasa kavuşturdu. Bu miras sizin için göklerde saklıdır. 1. Pet 1:3,4. Yeniden doğmuş kişi Tanrı’nın evladının
olduğuna göre, Tanrı’dan sonsuz bir mirası vardır. Bu miras saklıdır, görkemlidir, büyük ve
sonsuzdur. Yeniden doğmuş olanlar,
beyzadeden, paşa torunundan, kıral çocukarından çok çok daha büyük bir imtiyaza
ve miras umuduna sahiptirler.
Ama
Kurtarıcımız Tanrı iyiliğini ve insana olan sevgisini açıkça göstererek bizi
kurtardı. Bunu doğrulukla yaptığımız
işlerden dolayı değil, kendi merhametiyle, yeniden doğuş yıkamasıyla ve
Kurtarıcımız İsa Mesih aracılığıyla üzerimize bol bol döktüğü Kutsal Ruh’un
yenilemesiyle yaptı. Öyle ki, O’nun
lütfuyla aklanmış olarak umut içinde sonsuz yaşamın mirasçıları olalım. Bu güvenilir bir sözdür. Tanrı’ya iman etmiş olanların, kendilerini
iyi işlere vermeye özen göstermeleri için bu konularda ısrarlı olmanı
istiyorum. Bunlar insan için iyi ve
yararlıdır. Tit 3:4-8 Yeniden doğmuş kişi Tanrı tarafından büyük,
karşılıksız bir lütuf ile yıkanmış, yenilenmiştir. Yenilenen kişi Kutsal Ruh’u, çölde akan,
herşeyisini yenileyen ve yeşerten bol bir nehir olarak yaşamına kabul
etmiştir. Bu kendi iyi işlerinden
gelmediğinden, yani bu kurtuluşu haketmediğinden dolayı sonsuzca
minettardır. Yeniden doğan
minettardır. Dolaysıyla o sükran ruhunda
sürekli iyilik yapmakta gayretli bir insandır
Yeniden doğmuş olan
gerçek kimliğine tutarlı bir şekilde yaşasın!
Kurtuluş Gerçekleri
ÇALIŞMA KILAVUZU
Yeniden Doğuş Ders 9
1. Bakın,
yeni bir şey yapıyorum! Olmaya başladı bile, farketmiyor musunuz? Çölde yol, kurak topraklarda ırmaklar
yapacağım. Yeş 43:19 İncili calışmaya başladıktan itibaren Tanrı
yaşamınızda ne yenilikler yaratmaya
başladı? Neyi arıyorsunuz?
2. Düşkünlerle
yoksullar su arıyor, ama yok. Dilleri
kurumuş susuzluktan. Ben RAB, onları
yanıtlayacağım, Ben, İsrail’in Tanrısı, onları bırakmayacağım. Çıplak tepeler üzerinde ırmaklar, vadilerde
su kaynakları yapacağım. Çölü havuza,
kurak toprağı pınara çevireceğim. Yeş
41:17-18 Susamış toprağı sulayacak, kurumuş
toprakta dereler akıtacağım.
Çocuklarının üzerine Ruhum’u
dökecek, soyunu kutsayacağım. Akarsu
kıyısında otlar arasında yükselen kavaklar gibi boy atacaklar. Yeş 44:3-4 İsa şöyle yanıt verdi: ‘Sana
doğrusunu söyleyeyim, bir kimse sudan ve Ruh’tan doğmadıkça Tanrı’nın
Egemenliği’ne giremez. Yuh 3:5
Kutsal Ruh ve yeniden doğmak neye benzetiliyor?
3. Bedenden
doğan bedendir, Ruh’tan doğan ruhtur.
Sana, ‘Yeniden doğmalısınız’ dediğime şaşma. Yel dilediği yerde eser;
sesini işitirsin, ama nereden geldiği nereye gittiğini bilemezsin. Ruh’tan doğan herkes böyledir.’ Yuh 3:6-8 Kutsal Ruh yeniden doğuş olayında yele nasıl benzetiliyor?
4. İsrail oğulları ve Musa, Edom ülkesinin çevresinden geçmek için Kızıldeniz yoluyla Hor Dağ’ndan
ayrıldılar. Ama yolda halk
sabırsızlandı. Tanrı’dan ve Musa’dan
yakınarak, ‘Çölde ölelim diye mi bizi Mısır’dan çıkardınız?’ dediler, ‘Burada ne ekmek var, ne de su. Ayrıca bu iğrenç yiyecekten de tiksiniyoruz!’
Bunun üzerinde RAB halkın arasına zehirli yılanlar
gönderdi. Yılanlar ısırınca
İsrailliler’den birçok kişi öldü. Halk
Musa’ya gelip, ‘RABden ve senden yakınmakla günah işledik. Yalvar da, RAB aramızdan yılanları kaldırsın’
dedi. Bunun üzerine Musa halk için yalvardı.
RAB Musa’ya ‘Bir
yılan yap ve onun bir direğin üzerine koy.
Isırılan herkes ona bakınca yaşayacaktır’ dedi. Böylece Musa tunç bir yılan yaparak direğin
üzerine koydu. Yılan tarafından ısırılan
kişiler tunç yılana bakınca yaşadı. Say
21:4-9. Bu olayda, yılan
zehrinden ölmeyip yaşamak için, günah işlemiş İsrailoğullarının ne yapmaları
gerekmekteydi?
5. Musa
çölde yılanı nasıl yukarı kaldırdıysa, İnsanoğlu’nun (İsa Mesih’in) da öylece yukarı kaldırılması gerekir.
Öyle ki, O’na iman eden herkes sonsuz yaşama kavuşsun. Yuh 3:15 Yeniden
doğmak, İsrailoğullarının Musa’nın çölde kaldırdığı tunçtan yılana bakmalarına
nasıl benziyor?
6. Çünkü
ölümlü değil, ölümsüz bir tohumdan, yani Tanrı’nın diri ve kalıcı sözü
aracılığıyla yeniden doğdunuz. Yeniden
doğuş olayına sebep olan tohum nedir (Bknz Luka 8:11-15)?
7. Bu
nedenle her kötülüğü, hileyi, ikiyüzlülüğü, kıskançlığı ve bütün iftiraları
üzerinizden sıyırıp atın. Yeni doğmuş
bebekler gibi, hilesiz sütü andıran Tanrı sözünü özleyin ki, bununla beslenip
büyüyerek kuruluşa erişesiniz. Çünkü
Rab’bin iyiliğini tattınız. 1. Pet 2:1-3
Yeniden doğmuş insan ne yapmalıdır?
8. Tanrıdan
doğmuş olan, günah işlemez. Çünkü
Tanrı’nın tohumu onda yaşar. Tanrı’dan
doğmuş olduğu için günah işleyemez.
Doğru olanı yapmayan ve kardeşini sevmeyen kişi Tanrı’dan değildir. İşte Tanrı’nın çocuklarıyla İblis’in
çocukları (bknz Ef. 2:1-3
hepimiz İblisin çocukları olarak yaşıyorduk) böyle ayırt edilir. 1. Yuh 3:9,
10.
Yeniden doğmuş bir insan eski halinden farklılaşmaya nasıl başlar?
9. Sevgili
kardeşlerim, birbirimizi sevelim. Çünkü
sevgi Tanrı’dandır. Seven herkes
Tanrı’dan doğmuştur ve Tanrıyı tanır.
Sevmeyen kişi Tanrı’yı tanımaz.
Çünkü Tanrı sevgidir. 1. Yuh 4:7-8. Yeniden doğmuş insanın tanımını yazmaya
çalışın.
10. Çevrenizde üç insana aşağıdaki üç soruyu sorup,
yanıtlarını sayfanın arkasına yazın.
a. Tanrı senin ruhsal yaşamını yeniden yaratmak
istediğinde, sen O’ndan nasıl bir yenilik
isterdin?
b. Sence doğal halimizle Cennet’in kutsallığına
hazır mıyız?
c. İsa Mesih’in şu sözünden ne anlarısınız? Bedenden
doğan bedendir, Ruh’tan doğan ruhtur.
Sana, ‘Yeniden doğmalısınız’ dediğime şaşma. Yel dilediği yerde eser;
sesini işitirsin, ama nereden geldiği nereye gittiğini bilemezsin. Ruh’tan doğan herkes böyledir.’
Yorumlar