Eğitmenlerin (Paylaşımın) Çoğalması
İsa’yı Paylaşmak – Ders 1: Eğitmenlerin (Paylaşımın) Çoğalması
Hazırlamak için
okunacak ayetler:
Elç4:36-37 Örneğin, Kıbrıs doğumlu bir Levili olan ve
elçilerin Barnaba, yani Cesaret Verici diye adlandırdıkları Yusuf, sahip olduğu
bir tarlayı sattı, parasını getirip elçilerin buyruğuna verdi.
Elç
8:1-3 İstefanos'un öldürülmesini Saul da
onaylamıştı. O gün Yeruşalim'deki kiliseye karşı korkunç bir baskı dönemi
başladı. Elçiler hariç bütün imanlılar Yahudiye ve Samiriye'nin her yanına
dağıldılar. Bazı dindar kişiler, İstefanos'u gömdükten sonra onun için büyük
yas tuttular. Saul ise inanlılar topluluğunu kırıp geçiriyordu. Ev ev
dolaşarak, kadın erkek demeden imanlıları dışarı sürüklüyor, hapse atıyordu.
Elç 9:1-30
Elç 16:1-5 Pavlus, Derbe ve Listra'ya da uğradı. Listra'da
Timoteos adında bir İsa öğrencisi vardı. Annesi imanlı bir Yahudi, babası ise
Grek'ti. Listra ve Konya'daki kardeşler ondan övgüyle söz ediyorlardı.
Timoteos'u kendisiyle birlikte götürmek isteyen Pavlus, oralarda bulunan
Yahudiler yüzünden onu sünnet ettirdi. Çünkü hepsi, babasının Grek olduğunu
biliyordu. Kent kent dolaşarak Yeruşalim'deki elçilerle ihtiyarların aldığı
kararları imanlılara iletiyor, bunlara uymalarını istiyorlardı. Böylelikle
toplulukların* imanı güçleniyor ve sayıları günden güne artıyordu.
2. Tim 2:2 (Ezber Ayeti)
Dua
Tanışalım
İlahi
Tadın
ve görün, Taht üzerinde
Accountability:
Nasılsın?
Hayatında bu
zamanlarda sana önemli olan neler var?
Seni sevindiren
ve senin için güzel veya kolay olmayan bir şeyi paylaşır misin?
Seninle şükür
etmek ve senin için dua etmek istiyoruz.
Dua
Öğrenciliğinde
neler oluyor bu günlerde?
Tanrı sözündenden
veya bir kardeşin ağızıdan veya başka bir vasitasiyle seninle konuştu
mu? Sana ne dedi?
Sen buna nasıl
itaat ettin?
Bunu başka birisiyle
paylaştın mı?
Giriş:
Bu öykiye dinle ve bana imanlıların
kuşakların sayesi söyle.
Öykü:
Rab İsa ölümden diriltikten sonra İsa’nın ilk öğrencilerin birisi Yusuf
iyidi. Kendisi nasıl iman ettiği bilmiyoruz ama adını başlangıçtan beri o
bölümde bulunduğu için ya İsa’nın takip edenlerin birisi idi ya Pentakost günü
iman etti.
Yusuf sadık bir öğrenci oldu ve cevresinde olanları hep teşvik verdi. Ve
bundan elçiler ona ‘Barnaba, bu ‘Cesaret Verici’ anlama geliyor, dediler.
Öğrenciler imanda yürüyüp büydüler ve Mesih’in toplulugu de büyümek dayken,
büyük bir zülüm başladı. Bundan
imanlıların büyük bir sayısı Jerusalem’den Kacıp başka şehirlerde ve
kasabalarda yerleştiler. Ama onların her gittiği yerinde müjde’yi paylaştılar
ve bir süre yeni topluluklar başlatırdılar.
Zülümden başında bulunan birinin adı Paulus idi. Bir gün o, Şam’daki
imanlıları tutuklanmak için yolculuk etti. Şam’a yaklaştında Rab İsa ona bir
görümde görünüyordu. Paulus hemen iman
etti ve büyük bir sevinç ve heycan ile İsa’nın öğrencisi olarak yaşamayı
başladı. Ama geçmişinin dan dolayı bütün imanlılar ondan korktular, kimse ona
güvenmedi. Ama Barnaba Paulus’u arayıp buldu ve onu teşvik etti. Tanrı onu
değiştirip egemenliği için kullanacğını inanıyordu. Barnaba Paulus’u mentorluk
(agabilik) yapıp ona eğitim verdi, Paulus böyle Mesih’in toplulugunda hizmet
ederek imanda büyüdü ve sonra büyük bir Tanrı adamı oldu.
Seneler sonra Paulus müjde’yi paylaşmak için değişik ülkeler gezdi. Bugünki Konya’ya yakın bir
yerde Timoteos adında genç bir imanlıla tanıştı. Paulus, Timoteos’u hala çok genç olduğu
rağmen Tanrı’nın egemenliğinde hizmet edebilecek birini olarak gördü, Paulus
Timoteos’u yanına alıp eğiti. Timoteus kendisi feda eden bir öğrenci oldu ve
Paulus’dan hem müjde’yi paylaşmayı hemde öğrenciler yetiştirmeye örendi.
Sonra, Paulus Timoteos’u Efes’te görevlendirdi. Orada imanlıların sayısi
çabuk büyüdü. Timoteos şimdi Paulus’un yanında öğrendiğini kendisi yaptı: Yeni
imanlılarından hizmet edebilecek birini gördüğünde, Timoteos onu yanına alıp
eğitmeye başladı. Onları müjde’yi paylaşmayı ve yeni imanlıları eğitmeye
öğretti.
Paulus Timoteos’un bunu yapmasına ona bir mektupta teşvik etti:
2.Tim
2:2 Birçok tanık
önünde benden işittiğin sözleri, başkalarına da öğretmeye yeterli olacak güvenilir
kişilere emanet et.
Müjde’nin hızlı yaymasını böyle sağlandı.
( 3-4 kişinin hikaye anlatmasını
unutma! )
Hikayede kaç
kuşak imanlı var?? 4 kuşak !
Bu prensip anlatan bir ayet var:
Ezber
Ayeti :
2.Tim 2:2 Birçok tanık önünde benden işittiğin sözleri,
başkalarına da öğretmeye yeterli olacak güvenilir kişilere emanet et. (4 kuşak!)
Elçilerin İsleri harika bir kitap. Müjdenin 2000
sene önce nasıl çabukça yayıldığını anlatıyor. Binlerce kisi iman ettiler. Bu nasıl gerçekleşti?
Bir
avuç insanın fedakarlıktan mı? Hayır!
Sıradan
imanlılar imanını komşularla ve arkadaşlarla paylaştılar. Ve yeni imanlılar
bunu, imanını komşularla ve arkadaşlarla paylaşmayı hemen yapmayı öğrendiler –
ve öğrenci olurken öğrencileri yetiştirmek öğrendiler. Ve toplantılara katılarak
cevresindekilerle toplamaya başladılar…
İşte,
Tanrı’nın egemenliği böyle yayıyor.
Müjde paylaşan bir imanlı
mısın?
Harika!
Yeni imanlıları öğrenci olarak
yetiştir ve onlara müjde paylaşmayı da öğret!
Yeni imanlıları öğrenci olarak
yetiştiren birisin?
Harika!
Onlara yeni toplulukları
başlatmayı öğret!
Yeni toplulukları başlatan
birisin?
Harika!!
Bu yeni topluluklara yeni
toplulukları kurmayı öğret!
Hepsini yaptın mı?
Büyük ihtimal Rab sana kisa
zamanda taşınman gerektiğini söyleyecek!
Ve müjde paylaşması gereken bir
yerde yeniden başlıyacaksın – Rab İsa gelinceya dek!
Rab İsa ‘Tanrı’nın Egemenliği’
anlattığında bensetmeleri kullandı.
Mat 13:31 İsa onlara bir benzetme daha anlattı:
"Göklerin Egemenliği, bir adamın tarlasına ektiği hardal tanesine
benzer" dedi.
Mat 13:32 "Hardal
tohumların en küçüğü olduğu halde, gelişince bahçe bitkilerinin boyunu aşar,
ağaç olur. Böylece kuşlar gelip dallarında barınır."
Mat
13:33 İsa onlara başka bir benzetme anlattı: "Göklerin Egemenliği, bir
kadının üç ölçek una karıştırdığı mayaya benzer. Sonunda bütün hamur
kabarır."
This is the power of
Kingdom multiplication.
Tanrı’nın
Egemenliği’n çoğaltma gücü büyüktür! Tohum gibi çoğaltıbilir
Tanrı’nın
Egemenliği’n yayma gücü büyüktür! Maya gibi yayıbilir!
Tanrı’nın doğada gördüğümüz
matematiği hep coğaltmaktir.
Bir tohum ekiyorsun, kaç tane
biçilir?
Bir tohumdan tek bir yeni bitki
çıkıyor, ama her bitki binlerce yeni tohum dünyaya dağıtıyor!
2. Kor 9:6 Şunu unutmayın: Az eken az biçer, çok eken çok
biçer.
Tanrı’nın sözü ‘Tanrı’nın
Egemenliğin aynı şekilde yayabildiğini gösteriyor.
Bundan soracağımız soru: Ben
öğrenci yetiştiren öğrencileri nasıl eğitebilirim?
Ben eğitmenleri yetiştiren eğitmenleri
nasıl eğitebilirmiyim?
Böyle hizmet edersek, her imanlı müjdi
paylaşiyor ve öğrenci yetiştiriyor.
Böyle hizmet edersek, her imanlı hem
öğrenci hemde öğreten olacak!
Böyle hizmet edersek, her imanlı binlerce
yeni tohum dünyaya dağıtıyor!
Bu derslerde paylaştımız metod
Tanrı’nın coğaltma metodu.
Sen imanı paylaşmayı
öğreneceksin,
Yeni imanlıları öğrenci yapmayı
öğreneceksin
Ve onlaran imanı nasıl
paylaşacakları buna dahildir
Müjdenin hızlı yaymasının anahtarı nedir?
Her yeni imanlının hemen paylaşmayı
öğrenmesi!
Topluluğun coğalmasının sırrı da her
topluluğunda bu dersleri çalışarak her
topluluğun yeni toplantıların kurulmasıdır.
Tanrı’nın
Egemenliği’n çoğaltma gücü böyledir!
Alıştırma:
Söyleyelim bu mahallda 5000
kişi yaşıyor. Siz iki imanlı olarak onlarla müjdeyi palaşmak istiyorsunuz. Buna
iki yöntem var:
1.
Sen ve arkadaşın çok fedakarlık yaparak her sene 50
kişi Rab İsa ile tanıştırırsanız.
·
Bütün mahalle Rab ile tanıştırmak böyle ne kadar sürecek?
·
[cevap:: 100
sene sürecek!]
2. Altı
ay içinde iki kişi Rab ile tanıştırıp onları öğrenci yapip sizinle hizmet
etmeye eğitiyorsunuz. Ertesi 6 ayda siz dört kişi olarak hizmet ediyorsunuz ve
dört kişi daha Rab ile tanıştırıp onları öğrenci yapip sizinle hizmet etmeye
eğitiyorsunuz.
Ertesi 6 ayda 8 kişi hizmette, ertesi 6 ayda 16 kişi ….
· Bütün mahalle Rab ile tanıştırmak böyle ne kadar sürecek ?
·
[cevap:: 5½ sene
sürecek !]
Belki bir senede iki veya
dörtten çok kişi Rab ile taniştıtrbilirsin. Ama ne kadar olursa olsun, önemli
olan şey: Her yeni imanlı müjdeyi palaşmayı öğretiyorsun!
Her imanlı bir öğrenci olmalı ve her
öğrenci bir antröner olsun !
Örnek:
Çinde olan Yanyin bölgesi: Birinci senede 6 yeni topluluk
kuruldu, ikinci sene 17 topluluk artıldı. Altıncı senede 200 topluluk oluştu,
yedinci sene 550 topluluk ve imanlıların sayesi 55.000 den fazla oldu.
Eğitmenin
Tanıklığı:
Uygulaması
Bugün duyduklarını nasıl hayatınıza uygulabilirsiniz?
2.Tim 2:2 yaşamak ister
misiniz?
Biz sadece müjdelemek ile
ilgili düşünmiyoruz. Biz öğrenci yapmak, eğitmenleri eğitmek (antrönerin antremanı)
ve toplulukları kuran toplulukları kurmak ile ilgili konuşuyoruz.
Biz, sizin olduğunuz yerde
bunların gercekleşmesini görmek istiyoruz.
Bu nasıl
gerçekleşebilir?:
Eğitmenlerin Eğitiminin
5 şeyin üzerinde gerçekleşiyor:
a)
Dua
b)
Paylaşmak ve Tekrarlamak (alıştırma)
c)
Uygulamak ve Hesap vermek
d)
Gönülü Hizmet
e)
Eğitmenlerin ve Toplulukların çoğaltması
Sorular var mı?
Haftada bir akşam görüşelim ve
beraber öğrencilik öğrenelim. Antirönörin antremanı
veya Eğitmenlerin Eğitimi uygulamalı dersler olduğu için, eğitim
alanları sadece bilgi artmak için katılmazlar.
Bundan her görüşme paylaşmak ve hesap vermek ile başlıyoruz ve ders
zamanında antrımanlık gerçekleşiyor.
Şimdi dua
ederek bir liste hazırlayalım:
Bir hafta
içinde en az 5 imanlı ile bugün öğrendiklerini paylaşmak için isim listesi
Şimdi
ikişer buluşup isimleri paylaşın ve birbiriniz için dua edin
(3 gün
sonra gine birbirinizle paylaşıp dua edin)
Ev ödevi
·
Bugünden itibaren kendini bir eğitim
alan eğitmen olarak düşünebilirsin
· Ezber
Ayeti ezberlemek: 2.Tim 2:2 Birçok tanık önünde benden işittiğin sözleri, başkalarına da öğretmeye
yeterli olacak güvenilir kişilere emanet et.
· Bir hafta içinde en az 5 imanlı ile bugün öğrendiklerini paylaşmak ve onları haftalık
görüşüp eğitime katılmaya davet etmek
Yorumlar